Vroegboekkorting zomer 2025: klik hier

FAQ

BETALING > Kan ik mijn boeking via de website betalen?

Nee, u kunt u betaling via uw bank of telebanking voldoen. Afhankelijk van de boeking/vertrekdatum, zullen wij een betalingstermijn met u overeenkomen. Boeking en betaling zal gaan conform ANVR voorwaarden.

BOEKINGSKOSTEN > Wat zijn de wijzigingskosten bij bestaande boeking?

De standaard wijzigingskosten conform de ANVR Reisvoorwaarden bedragen € 27 per wijziging. Het kan echter zijn dat er afwijkende voorwaarden zijn voor bepaalde onderdelen van de reis. Bij een wijziging van een reservering worden deze aan u meegedeeld.

BOEKINGSKOSTEN > Wat zijn voorboekingskosten en hoeveel bedragen deze?

Indien u een reis wilt boeken met een vertrekdatum die buiten de geldigheid van de huidige brochures valt, berekenen wij voorboekingskosten. Deze kosten bedragen € 28 per boeking en komen te vervallen als de boeking definitief doorgang vindt. Wilt u afzien van de voorboeking dan blijven de kosten staan indien de meerprijs niet hoger is dan 10% t.o.v. het jaar ervoor. Zijn de kosten meer dan 10% gestegen en u wilt de voorboeking annuleren, dan vervallen deze kosten.

BOEKINGSKOSTEN > Worden er reserveringskosten berekend en hoeveel bedragen deze?

Per boekingsnummer worden reserveringskosten berekend. Deze kosten bedragen € 45 per boeking.

BRANCHEVERENIGING> Is Aeroglobe International aangesloten bij een brachevereniging ?

Ja, wij zijn aangesloten bij de ANVR, SGR en Calamiteitenfonds;

  • Het ANVR is het algemeen verbond van reisondernemingen. Hiermee voldoet onze organisatie aan de kwaliteitseisen die dit verbond stelt. De ANVR-voorwaarden worden samen met de Consumentenbond opgesteld. Daarom biedt het boeken van een vakantie bij aan ANVR aangesloten reisbureau zekerheid en kwaliteit.
  • De Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) is ter bescherming van de vooruitbetaalde reissommen door de reiziger. Onze aansluiting bij deze stichting waarborgt dus altijd uw betalingen.
  • Het Calamiteitenfonds is opgericht omdat er zich de laatste jaren veel calamiteiten voordoen die niet door reisverzekeringen worden gedekt; zoals aardbevingen, overstromingen ed. maar ook politieke onlusten, terrorisme en oorlog. Het Calamiteitenfonds garandeert u in genoemde gevallen restitutie van uw reissom. Hiervoor is een bijdrage van € 2,50 (voor maximaal 9 personen) verschuldigd.

REISDOCUMENTEN > Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden?

De reisbescheiden ontvangt u ca. 8 a 10 dagen voor vertrek, indien de betaling van uw reis volledig binnen is. Uw reisbescheiden kunt u terugvinden in uw eigen omgeving op onze website, onder uw PLUS-account.

REISDOCUMENTEN > Welke reisdocumenten heb ik nodig?

Naast de door eventueel door ons te verstrekken E-tickets en/of vouchers heeft u een geldig reisdocument (paspoort of identiteitskaart) nodig. Wij helpen u graag met het zo goed mogelijk voorbereiden van uw reis, echter, u bent zelf verantwoordelijk voor het hebben van de juiste reisdocumenten. Let er hierbij op dat het algemeen vereist is dat uw reisdocumenten nog minimaal 6 maanden geldig zijn op de dag van uw retourreis of terugvlucht. Voor Amerika en Canada hoeft het paspoort alleen maar geldig te zijn t/m de dag van thuiskomst.
Buitenlandse partners van Nederlandse reizigers hebben soms een visum nodig. Bij het bezitten van een niet-Nederlandse of meervoudige nationaliteit is het raadzaam zelf over de vereiste reisdocumenten contact op te nemen met uw ambassade of met die van het ontvangend (en/of transit) land.
Gedetailleerde informatie kun u vinden via het Visumburo.

RESERVERING > Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn gemaakte boeking?

Nadat u uw gegevens en boeking heeft doorgegeven via onze site/webwinkel, ontvangt u direct een reserveringsnummer. Na boeking wordt er binnen 24 uur contact met u opgenomen door ons. Indien de reis beschikbaar is zal er een definitieve bevestiging worden gemaakt.

RESERVERING > Als ik mijn vakantie boek, is deze dan meteen definitief?

Wanneer u een vakantie via de website boekt, is dit een reservering onder voorbehoud. Binnen 24 uur zal de definitieve boeking door ons aan u bevestigd worden.
Deze definitieve boeking is bindend en kan niet meer kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd. De boeking kan alleen worden gewijzigd of geannuleerd door contact op te nemen met ons. Indien u uw boeking wilt wijzigen zijn de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing (Deze zijn te vinden onder de Reisvoorwaarden).

RESERVERING > Kan ik mijn reis ook annuleren ?

Ja, u kunt uw reis altijd annuleren. Er zijn echter altijd kosten verbonden. Als ANVR-aangesloten reisbureau hanteren wij de ANVR-voorwaarden voor annuleringen. De situatie kan per annulering uiteenlopen. Bij de verkoop van bijvoorbeeld losse tickets of andere reizen, kan het zijn dat deze niet onder de ANVR voorwaarden vallen. Neemt u contact met ons op om na te vragen wat de eventuele annuleringskosten zijn.

VERZEKERINGEN > Is het mogelijk een annulerings/reisverzekering bij de boeking af te sluiten?

Tijdens de boeking kunt u aangeven of u een reis- of annuleringsverzekering wenst. Indien u tijdens de boeking nog geen keuze kunt of wilt maken, dan kunt u een reisverzekering altijd nog achteraf tot een week voor vertrek bij ons afsluiten. Een annuleringsverzekering kunt u uiterlijk een week na boekdatum nog bij ons afsluiten (tenzij het vertrek binnen 2 maanden is).

DUURZAAM TOERISME > Zet Aeroglobe International zich in voor duurzaam toerisme ?

Duurzaam toerisme is niets anders dan vakantie vieren en op de bestemming rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur zodat reizen in de toekomst ook nog goed mogelijk is.

Brancheorganisatie ANVR zet zich samen met haar leden, (zaken)reisagenten en touroperators, in voor duurzaam toeristisch ondernemen (DTO), omdat zij de continuïteit voor reisondernemingen moet bevorderen door ook volgende generaties aantrekkelijke bestemmingen te kunnen aanbieden.

Toerisme is tevens voor vele (ontwikkelings)landen een sector die een belangrijke bijdrage levert aan de (nationale en internationale) economische, culturele en maatschappelijke ontwikkelingen en kan een sleutel zijn tot het verbeteren van welvaart, welzijn, natuur en milieu.
Het meer uitgebreide beleid van de ANVR en Duurzaam Toeristisch Ondernemen kunt u nalezen in het document "ANVR en Duurzaam Toeristisch Ondernemen".

KLACHTEN > Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Voor een klacht tijdens de reis dient u die te melden bij de accommodatieverschaffer, de hostess of onze lokale agent. Op uw reisbescheiden staat meestal een telefoonnummer van de accommodatieverschaffer of de lokale agent. Kunnen deze uw probleem niet oplossen, neem dan telefonisch contact op met ons tijdens onze openingstijden of via het noodnummer welke u bij uw reisbescheiden zult ontvangen.
Als de klacht na het aanspreken van bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, stuurt u na de vakantie een brief aan onze afdeling klantenservice.

U kunt uw klacht deponeren binnen één maand na de vertrekdatum (bij een klacht vóór vertrek) of binnen één maand na terugkeer (bij een klacht over de reis). De klacht wordt zorgvuldig onderzocht. Na ontvangst ontvangt u binnen een maand bericht als reactie op uw schrijven. Mocht uw klacht afgewezen worden of bent u het niet eens met het antwoord, dan heeft u altijd nog de mogelijkheid van behandeling door de Geschillencommissie Reizen. Zie hiervoor de ANVR-boekings- en reisvoorwaarden.